Autor: Martina Neubauerová, MARION MARKETING
Proč ke své online propagaci využít právě Facebook Ads? Jak pracují s daty uživatelů a proč je to nejlevnější a zároveň nejefektivnější forma PPC reklamy? Pojďme si říct, proč byste je měli zapojit do vašeho businessu a co všechno k tomu budete potřebovat. Také proč je to o trošku složitější, než jen běžné zasponzorování obrázku s produktem na vašich sociálních sítích.
Miliony uživatelů
Na sociálních sítí je nespočet potencionálních zákazníků, kteří nemají o vašem produktu ani tušení. A Díky tomu, že napříkald Facebook o těchto lidech má spoustu detailních informací (kde žijí, pracují, jaké mají zájmy, jaké stránky navštěvují, co nakupují, v jakém jsou vztahu atd..).
Je opravdu snadné tyto lidi vyhledat a váš produkt jim naservírovat přímo pod nos. Také je zde nekonečné množství možností, jak pracovat s lidmi co už s vaší firmou v nějakém kontaktu byli, nebo navštívili vaše webové stránky. Z těchto lidí pak podle informací, které o nich Facebook má můžete vytvořit „kopie“ a díky tomu získáte úplně nové relevantní okruhy uživatelů, kteří by o váš produkt / službu mohly mít zájem.
Nízká investice
Pro spuštění kampaně nepotřebujete žádné velké rozpočty, aby vám generovaly výsledky. Oproti jiným ppc reklamám (Google, Seznam), které nemají ani zdaleka takové možnosti co se týče optimalizace, stačí vynaložit pár stovek týdně a i tak může mít kampaň velký přínos.
Detailní přehled o jednotlivých kampaních
Vývoj a úspěšnost kampaní můžete sledovat kdykoli a téměř v reálném čase. Vidíte jasně, jaké mají výsledky na základě účelu který zvolíte a v průběhu je můžete jakkoli upravovat. Vidíte, na co přesně návštěvník kliknul, za kolik nakoupil, jak na reklamu reagoval atd..
Chytrá reklama
Ať už vytvoříte jakkoli zaměřenou kampaň, Facebook pracuje pro vás a podle jednotlivých parametrů, které u reklamy zvolíte se v jejím průběhu facebook učí z dat které sbírá a dokáže ji tak doručovat těm nejrelevantnějším uživatelům, kteří budou mít o váš produkt zájem.
Snadný remarketing a cross sale
Připomenout návštěvníkovi, který již má u vás na webu zboží v košíku, ale zatím nenakoupil, nebo nabídnout zákazníkovi produkt B k produktu A, který si u vás již zakoupil, je základ pro výkonnostní marketing a také nejsnazší možnost, jak generovat nové prodeje. Právě díky kampaním na sociálních sítích můžete přímo tyto uživatele vyhledat a pobídnout je, aby nákup dokončily.
Teď už víte, proč byste kampaně na Facebooku měly začít využívat Tak si pojďme říct, co je potřeba vytvořit a nastavit pro to, abyste mohli první kampaň spustit a proč to není jen bežné zasponzorování obrázku s produktem.
Facebook Business Manager
Je to základní platforma, kde si vytvoříte firemní účet a odkud se všechny reklamní kampaně následně spravují. Také k němu připojíte svou firemní Facebook stránku / Instagramový profil.
Účet pro reklamu
Dále je potřeba ve Facebook Business Manageru vytvořit účet pro reklamu, tam se zadají platební údaje k účtu, ze kterého se budou kampaně financovat. Díky tomu budete mít vždy přehled a kontrolu nad vyúčtováním.
Facebook Pixel
Facebook Pixel je java scriptový kód, který se umístí na web a díky němu tak můžete sledovat a upravovat jednotlivé akce, které zákazník na webu provede. Podle těchto dat, které pixel neustále sbírá, můžete reklamu cílit na jednotlivé návštěvníky, nebo tvořit různé kombinace (například na již zmíněné návštěvníky kteří neprovedli nákup, ale mají zboží přidané v košíku). Akcí, které můžete sledovat a možností jak s nimi pracovat, je nespočet. Nastavit je můžete pomocí nástroje přímo v Business Manageru, nebo pokročilejší pak v Google Tag Manageru.
Pixel se na web nainstaluje podle toho, jaký je váš poskytovatel webových stránek. Pokud je váš web vytvořen pomocí jednoho z partnerů se kterými je Facebook propojen, zvládnete pixel díky snadnému návodu napojit na web sami. Pokud ne, budete muset požádat svého poskytovatele, nebo vývojáře o jeho přidání.
Katalog
Katalog je téměř nutností pro každý e-shop, pro tvorbu dynamického remarketingu a pro snadný náhled produktů přímo na vašem profilu. Samozřejmě se dá katolog využít i v případě, že prodáváte služby apod.. Tvoří se také v Business Manageru a propojuje data, které jsou uvedena u jednotlivých produktů na vašem webu (obrázek, cena, popis atd.). Díky němu můžete zobrazovat lidem v reklamě právě ty konkrétní produkty, o které na vašem webu projevili zájem.
Pokud si s nastavením a kampaněmi nevíte rady, napište nám a my vám rádi pomůžeme. Vytvoříme s vámi efektivní výkonnostní kampaně, díky kterým začnete na sociálních sítích konečně prodávat!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Email
Publikováno vNovinky
ŠtítkyAndělský klub Praha