Autor: Martina Scheiner, Marion Marketing
Google Ads jsou textové reklamy, díky kterým se vaše firma zobrazí uživatelům, kteří zrovna hledají produkt nebo službu, kterou nabízíte. Potenciální zákazník zadá do vyhledávače klíčové slovo a pokud máte dobře nastavené Google Ads, narazí právě na váš web. Jaké výhody Google Ads mají a jak je nastavit?
Proč se vyplatí prezentovat firmu na Googlu?
Přemýšlíte, zda má cenu investovat peníze a čas do reklamy na Google? Máme pro vás několik důvodů, které vás přesvědčí, že se to vyplatí!
Získáte vyšší dosah
V dnešní době internet používá téměř každý, a tak se lze online cestou dostat téměř k jakémukoliv publiku. Většina návštěvníků k vyhledávání používá právě Google, a tak je šance zasažení potenciálních zákazníků velmi vysoká.
Ušetříte na reklamě
Velkou výhodou Google Ads je, že nemusíte investovat statisíce, abyste uspěli. Google mohou využívat firmy i jednotlivci, kteří nemají na reklamu vysoký rozpočet. Vystačíte si už s pár tisíci měsíčně, samozřejmě v závislosti na oboru podnikání a konkurenci. Ušetříte i tím, že platíte za proklik, nikoliv za zobrazení reklamy. Pokud se vám podaří Google Ads dobře nastavit, skvělé výsledky se dostaví docela levně.
Kampaň spustíte rychle
Další předností Google Ads je jejich rychlost. Inzerci spustíte téměř okamžitě, nepotřebujete žádnou velkou kreativu a investice je v porovnání s jinými formami reklamy velmi nízká. Rychle navíc uvidíte také výsledky (leady, prodeje, traffic na webu atd.), které se dostaví téměř ihned po zřízení reklamy. Správně nastavená reklama na Google může přinést konverze téměř hned a kdyby náhodou nefungovala, jak má, kdykoliv ji můžete zastavit.
Poradíte se se zákaznickým servisem
Kdykoliv si nebudete vědět rady, bude vám k dispozici zákaznický servis od Googlu, kde máte možnost spojit se s odborníkem, který vám doporučí zajímavé tipy, navrhne nové nápady nebo vám vysvětlí Google Ads novinky.
Jak s Google Ads začít?
Ptáte se, proč už s Google Ads dávno nepracujete? Nezoufejte, nikdy není pozdě a s našimi tipy můžete začít s inzercí na Googlu třeba hned po přečtení tohoto článku.
Najděte si správce
Pokud nechcete ztratit čas ani peníze, svěřte správu Google Ads někomu, kdo má inzerci v malíku. Při nastavování reklamy hraje roli celá řada proměnných, od klíčových slov přes bidovací strategii až po cílení. To vše se vyplatí správně nastavit již na samém počátku. Pokud jste však již Google Ads nastavovali sami, stále máte šanci nastavení vylepšit tak, aby neslo kýžené výsledky. V Marion Marketing vám s tím rádi pomůžeme!
Vytvořte společně analýzu
Ve chvíli, kdy máte zkušeného pomocníka, přichází na řadu tvorba analýzy. Spolupráci je proto nutné začít vždy rozhovorem s budoucím správcem Google Ads účtu, aby mohl proniknout do klientova podnikání a porozumět jeho produktu, cílové skupině i podnikatelskému záměru. Neobejde se to ani bez analýzy klíčových slov.
Následuje návrh struktury účtu, kampaně a jejich sestav, který pro vás vyhotoví váš Google parťák.
NÁŠ TIP: Doporučujeme, aby se správce reklam staral také o copywriting. Texty totiž musí odpovídat principům fungování Google Ads, o kterých lidé často vůbec nevědí.
Neustále optimalizujte
Poté co máte kampaně správně nastavené, nemůžete je prostě jen tak nechat běžet. Aby se vám dařilo, je třeba se věnovat pravidelné údržbě. Nejdříve je nutné kampaň kontrolovat několikrát týdně, později stačí už jen jednou za týden a časem už pouze jedenkrát za 14 dní. Rozsah úprav a kontrol závisí na úspěšnosti reklamy.
TIP: Google Ads se skvěle doplňují s Facebook Ads! Pro reklamu je ideální využívat více platforem.
Na závěr je nutné zmínit, že Google Ads není všemocným spasitelem. Ať už je vaše reklama sebelepší, dlouhodobé výsledky nepřinese produktu, po kterém jednoduše není poptávka. Roli hraje kvalita nabízeného produktu, konkurence i podoba webu. Pokud je váš web pomalý nebo zastaralý, návštěvník ho brzy opustí. Jde zkrátka o komplexní záležitost a pouze reklama skoro nikdy nestačí.
Martina Scheiner / MARION MARKETING
info@marionmarketing.cz