Autor: Martina Scheiner, Marion Marketing s.r.o.

Návštěvníci vašeho webu, kteří zatím nenakoupili, jsou zajímavou cílovou skupinou pro reklamní kampaň. S vašimi produkty i značkou se již seznámili, a tak je zbývá jen přesvědčit k nákupu. A právě k tomu slouží remarketing. Co to je a jak funguje? 

 

Co je remarketing?

Náš minulý článek se věnoval tomu, jak na web rychle a levně dostat nové zákazníky pomocí PPC reklamy. Tím však proces akvizice zákazníků nekončí, po první návštěvě totiž nákup dokončí jen velmi malé procento návštěvníků webu. Statistiky hovoří jasně – více než 75 % uživatelů opustí nákupní košík v průběhu nákupního procesu (zdroj: barilliance). 

Někteří investici zvažují, jiní čekají na výplatu a další třeba při nakupování něco vyruší. Ať už uživatel nákup nedokončí z jakéhokoliv důvodu, můžete se pokusit ho přilákat zpátky pomocí tzv. remarketingu. Tento efektivní marketingový nástroj zvyšuje pravděpodobnost konverze až o 70 % (zdroj: barilliance)!

Remarketing v praxi si asi dokáže většina z nás hravě představit, protože často býváme jeho cílem. Znáte to, prohlížíte si produkty na e-shopu, stránky zavřete a následující dny na vás prohlížené produkty vyskakují všude možně na internetových stránkách a sociálních sítích. Působí to, jako by vás někdo sledoval, a ono to vlastně tak trochu doopravdy je. 

 

Jakým způsobem remarketing funguje?

Aby remarketing fungoval, musí si provozovatel webu na své stránky vložit kód provozovatele reklam, jako je Google, Seznam, Facebook nebo Instagram. Návštěvníkům takového webu se do prohlížeče uloží cookies, tedy data o jeho pobytu na stránkách (nastavení prohlížeče, čas návštěvy apod.). Každý člověk má unikátní data, a tak lze na jejich základě daného uživatele na internetu „sledovat“ a zobrazit mu reklamu, která souvisí s jeho předchozí aktivitou v online prostoru. 

Pokud provozovatel stránek umístí remarketingový kód na svůj web, je však povinen o tom návštěvníky stránek informovat. K tomu slouží vyskakovací okna, která nesou informace o sběru dat a podmínkách GDPR. Záleží na uživateli, zda se rozhodne cookies povolit, zakázat nebo jejich nastavení upravit. Využívat uživatelská data k remarketingu lze pouze v případě, kdy dá návštěvník ke zpracování cookies souhlas.

Na cookies jsme se zaměřili v některých z našich minulých článků, kde se dozvíte, co to vlastně cookies jsou nebo jak cookies trvale povolit či zablokovat.

 

Jaké druhy remarketingu známe?

V Česku se pro remarketingové kampaně nejčastěji využívají reklamní systémy Google Ads a Seznam Sklik. Ideálním místem pro remarketing jsou také sociální sítě Facebook a Instagram spravované přes systém Meta Ads (dříve Facebook Ads). S jakými typy remarketingu se v online světě můžeme setkat?

1. Remarketing statický

Statický remarketing zobrazuje uživatelům online bannery se zbožím. Mohou se objevit téměř kdekoliv na internetu a od klasických webových bannerů jsou takřka nerozeznatelné. Jejich předností je příležitost zobrazovat přesně to, co chce inzerent sdělit. Remarketingová inzerce by ideálně neměla být stejná jako ta klasická, jež má přilákat nové uživatele, protože je cílena na lidi, kteří již váš web navštívili. 

Osvědčeným způsobem, jak uživatele přimět dokončit nákup, je například určitý bonus k objednávce, jako jsou slevy při dokončení nákupu do 24 hodin. Z remarketingu nezapomeňte vyloučit lidi, kteří svůj nákup již dokončili, s výjimkou těch, kteří jsou cílem tzv. upsellingu, tedy doplňkového prodeje produktu či služby. 

Podobně funguje i statický remarketing na sociálních sítích. Cílovou skupinou jsou uživatelé Facebooku či Instagramu, kteří navštívili váš web nebo profily na sítích. Snadno tak oslovíte své fanoušky, kteří sledují či komentují vaše příspěvky. 

Cílem sociálních sítí je růst uživatelů, a tak rušivá reklama není v jejich zájmu. Z toho důvodu se tyto platformy pokoušejí zakomponovat reklamy přirozeně do ostatního obsahu. Zobrazují se mezi příspěvky od přátel a oblíbených stránek. Velkou výhodou remarketingu v rámci sociálních sítí je obří množství dat, které sociální média o svých uživatelích sbírají. To umožňuje mnohem přesnější cílení reklam a tvorbu remarketingového publika. 

Statický remarketing můžete využít také pro sdílení určitých speciálních akcí na e-shopu, například během Black Friday nebo na Valentýn. O výhodné nabídce tak dáte vědět těm uživatelům, kteří u vás už dříve nakoupili a je u nich tak vyšší šance, že nakoupí znovu. 

2. Remarketing dynamický 

Efektivnějším druhem remarketingu je tzv. dynamický remarketing, který často využívají e-shopy nebo inzerenti letenek, zájezdů či ubytování. Uživatelům se v obsahové síti zobrazí ty produkty a služby, které si dříve prohlíželi, a to včetně ceny produktu, výše slevy či popisu zboží. Reklama je v takovém případě šitá na míru konkrétního uživatele, protože mu ukazuje zboží, o které před časem projevil zájem. Je logické, že pravděpodobnost dokončení nákupu, je v takovém případě mnohem vyšší. 

Dynamický remarketing na sociálních sítích funguje na stejném principu. Uživatelům ukáže ty produkty, které si na určitém webu či profilu prohlíželi, ale svůj nákup ještě nedokončili. K bezproblémovému fungování remarketingu je důležité bezchybně propojit katalog produktů na sítích s e-shopem. Dynamický remarketing na sítích mívá formu carousel Ads (rotující reklamy), interaktivního formátu s 2–10 obrázky v jednom reklamním příspěvku. 

3. Remarketingové seznamy pro reklamy ve vyhledávání (RLSA)

Na horních pozicích výsledků vyhledávání na Googlu či Seznamu se zobrazují textové reklamy nebo reklamy v Nákupech Google, respektive Produktových kampaních Seznam. I zde lze zobrazit personalizovanou remarketingovou reklamu, které se od běžných reklam na první pohled vůbec neliší. 

 

Remarketing je cestou ke zvýšení prodejů

Dnešní článek vám přiblížil, co je to remarketing a na jakém principu tento efektivní nástroj funguje. Jeho hlavní výhodou je cílení na uživatele, které již znají vaši značku a produkty, což zvyšuje pravděpodobnost konverze. Důležité však je připravit remarketingovou kampaň správně, a to zejména na sociálních sítích, kde se velmi dohlíží na vysokou kvalitu inzerce. 

Toužíte na svůj web přilákat zpět návštěvníky, kteří zatím nenakoupili, nebo byste rádi, aby nakoupili znovu? Obraťte se na nás! Pomůžeme vám jak s generováním publik, tak s vytvořením remarketingových kampaní, kterým zákazníci zkrátka neodolají. Kontaktujte nás a domluvte si s námi půlhodinovou konzultaci zcela zdarma. 

 

Martina Scheiner | MARION MARKETING
www.marionmarketing.cz
+420 602 864 895
martina@marionmarketing.cz