Autor: Martina Scheiner, www.marionmarketing.cz
Nezáleží na tom, jak moc skvělý je váš produkt či služba, dokud o ní potenciální zákazníci nemají ani ponětí. Svých podnikatelských cílů dosáhnete jedině tak, že na svůj web přilákáte více návštěvníků. Způsobů, jak zvýšit návštěvnost webu, je hned několik. Nezoufejte, placené reklamy nejsou tou jedinou cestou, zvládnete to i zdarma a svépomocí. Přinášíme vám tipy, jak být v online světě vidět.
Návštěvník nerovná se zákazník
Každý podnikatel touží po vysoké návštěvnosti svých stránek. Celková čísla, byť jsou vysoká, bohužel ještě nejsou důvodem k radosti. Ať už prodáváte keramiku, bylinkové čaje, kurzy jógy nebo cokoliv dalšího, není důležitý celkový počet návštěvníků na vašem webu, ale jejich relevance. Pokud na váš web s kurzy jógy náhodou zavítá někdo, pro koho je cvičení na podložce noční můrou, těžko si od vás nějaký kurz koupí. Zkrátka a dobře, potřebujete zvyšovat počet relevantních návštěvníků, které mají reálný potenciál stát se vašimi zákazníky. Jak na to?1. Vylepšete SEO
Pokud chcete zvýšit návštěvnost webu, začněte u SEO (search engine optimization). Jinými slovy, musíte optimalizovat své stránky pro vyhledávače, abyste obsadili vyšší příčky ve výsledcích vyhledávání na Googlu či Seznamu. Díky SEO jednoduše budete vidět. Co to ale obnáší? Úplným základem je přehledný web s klíčovými slovy, kterými vás uživatelé mohou vyhledat. Klíčová slova by měla vycházet z analýzy klíčových slov, což je jeden ze zásadních dokumentů pro optimalizaci webu. Zároveň se klíčové slovo musí objevit především v názvech kategorií a vstupních stránek. SEO však není otázkou jednoho dne ani týdne. Je důležité pracovat na optimalizaci průběžně a vzít si na pomoc pravidelné reporty o tom, jak si ve vyhledávání stojíte.2. Zaměřte se na kvalitu obsahu
Dalším z účinných způsobů, jak na svůj web přilákat nové návštěvníky, je obsahový marketing. Obsah (content) může být různý, spadá sem vše od blogových článků přes příspěvky na sociálních sítích až po podcasty či videa. Je na vás, jaký formát obsahu si vyberete, vždy však myslete na to, aby byl obsah pro návštěvníky a potenciální zákazníky přínosný. Nabídněte jim odpovědi na otázky, které je zajímají. Nevytvářejte tuny obsahu s nulovou hodnotou, pracujte s klíčovými slovy a tvořte content tak, aby si ho všimly vyhledávače. Zkontrolujte i starší články, které byste rádi nadále používali, a optimalizujte je. Důležitá je také pravidelnost. Vytvořte si publikační plán a dodržujte ho, abyste na web přispívali konzistentně.3. Zkuste placenou reklamu
Dosáhnout předních pozic ve vyhledávání jen pomocí SEO může být u některých klíčových slov s velkou konkurencí velmi obtížné. Pokud se vám to nedaří, dejte šanci placené reklamě. Potenciální zákazníci pak mohou na vaše stránky narazit skoro kdekoliv na internetu – ve výsledcích vyhledávání, na ostatních webových stránkách nebo třeba na sociálních sítích. Nejefektivnějším nástrojem, který má velký potenciál zvýšit počet návštěv na vašem webu, je PPC reklama. Její výhodou je, že jako inzerent neplatíte za zobrazení reklamy, ale za proklik. Platíte tedy až ve chvíli, kdy reklama uživatele natolik zaujme, že si rozklikne váš web. Proklikem to ale ani zdaleka nekončí, cílem reklamy bývá konverze, tedy nákup na e-shopu, přihlášení k odběru novinek nebo registrace. Důležité je proto také to, co návštěvník na vašem webu po prokliku najde, jak se v něm zorientuje a co mu nabídnete.4. Buďte vidět na sítích
Kdo dnes není na sítích, jako by nebyl. Záleží samozřejmě na vaší cílové skupině, s velkou pravděpodobností se však její značná část pohybuje na sítích. Facebook či Instagram jsou skvělé platformy pro prezentaci, komunikaci se zákazníky a budování značky či komunity. Konkurence je tu však obrovská, proto je důležité tvořit kvalitní obsah, který zaujme po obsahové i vizuální stránce. Jedině tak získáte nové sledující, kteří se mohou v budoucnu stát vašimi věrnými zákazníky.5. Zapojte influencery
K sociálním sítím už dnes neodmyslitelně patří influencer marketing. Jedná se o názorové vůdce, kteří jsou na sítích jsou jako doma a mohou se pochlubit dlouhým zástupem fanoušků. Pokud s influencerem uzavřete spolupráci, může vaše produkty doporučit celé své komunitě. Spolupráce může mít různou formu od poskytnutí produktů či služba zadarmo (barterový obchod) až po placenou reklamu v předem domluveném rozsahu. Výběr influencera dobře promyslete. Jeho obsah by měl jít dohromady s vaším produktem a vaše cílová skupina by se měla překrývat s jeho sledujícími.Od návštěvníka je to jen kousek k zákazníkovi
Pokud se vám podaří přilákat na web relevantní návštěvníky, zbývá již jen krůček k tomu, abyste je proměnili v zákazníky nebo dokonce loajální fanoušky. Ze všeho nejdříve optimalizujte svůj web pro vyhledávače, aby vás mohli najít lidé, kteří vaše služby zrovna potřebují. Zvyšte užitečnost vašeho webu pomocí zajímavého obsahu, který návštěvníkům přinese hodnotu. Pomoct si můžete i placenou reklamou, jejíž optimální formou je PPC reklama, u které platíte jen za prokliky. Nezapomínejte být aktivní na sociálních sítích, kde máte šanci prezentovat svou značku pomocí kvalitního obsahu. Pokud budete chtít zvýšit dosah svého produktu, spolupracujte s influencery, kteří o vás řeknou svým sledujícím. Teď už víte, že způsobů, jak zvýšit počet návštěvníků na webu, existuje celá řada. Na všechny, které jsme dnes zmínili, máme v Marion Marketingu zkušené specialisty, kteří najdou to nejlepší řešení pro váš web. Pokud tedy chcete přilákat nové návštěvníky, neváhejte nás kontaktovat. Budete mile překvapeni, jak rychle se výsledky dostaví!ŠtítkyAndělský klub Praha